Göteborg!

Hallå!
Jag har det underbart bra här nere, så mysigt i älsklings lägenhet nu.
Eftersom vi hade släp med när vi åkte ner tog det aslång tid så vi hann inte gå på ikea samma dag. Istället packade vi in allt i lägenheten, Niklas brorsa kom över och sen gick vi ut och käka.
Sen i tisdags åkte vi till ikea runt 11.  En massa saker httade han iallafall. Jag stod för "piff sakerna" Niklas gav mig fria händer och beskrev sig själv som less than useless på sånna saker. Så jag passade på och plocka ner lite saker i vagnen medans dom hämtade hyllor osv :)
Lite roligt är det ju när man föreslår något som skulle vara snyggt och 2 sekunder senare ligger det i vagnen.
Sen åkte vi vidare till Elgiganten och inhandlade en ny tv också :)
Sen hem och skruva ihop allt. Och tänk vad snabbt det kan gå när man tävlar om vem som skruvar ihop sakerna snabbast! Speciellt när jag var snabbare än Niklas !

Igår åkte Niklas pappa hem så vi forstatte med upp plockningen av saker, städning, frosta fönster mm. Det där med att frosta fönster var inte det lättaste direkt, speciellt inte när man får en beskrivning mindre än den som var till kuddarna!
Men tillslut fick vi upp det och slapp insynen.
På kvällen hade vi mys med tacogratäng och vin och så såg vi Armageddon :)
Idag har vi vart ner på stan och shoppat. Eller ja shoppat och shoppat, visst, nu sitter jag här med ett par nya 12 cm klackar men mer än så har jag inte shoppat.
Och inte Niklas för den delen heller. Efter 30 sekunder på bikbok gick han till onoff/elgiganten istället och jag fick springa runt själv.
Efter nån timme gick vi iallafall och åt luch och sen åkte Niklas hem och jag fortsatte lite.
Köpte ett par skor somsagt :) Jätte fina! och rätt billiga. Och har dom de två sakerna så är det inte så mycket som kan stoppa mig så de fick följa med.
Men Jag hade ju inte tänkt shoppa så mycket den här gången eftersom jag inte har så mycket pengar så efter det tog jag spårvagnen hem. yes jag kom fram helt utan problem.

Nu sitter jag här och äter Niklas choklad (den nya marabou youghurt/rasbery! ASGOD) medans han är på skolan och lagar mat inför kvällen. De har något som heter Galliska spelen när folk från andra högskolor kommer dit osv. Och han skulle jobba på det, men han är så snäll att han skippar festen efteråt och kommer hem till mig :) Det håller ju trotsallt tydligen på i 3 dagar.
Imorgon åker jag iallafall hem. tjugo i 9 går tåget så är hemma runt halv 2. Vill inte hem! Men jag åker nog ner hit igen om 3 veckor ungefär.
Nej nu ska jag läsa lite bloggar och kika runt lite. Sen får vi se vad som händer.

Hörs senare :) Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0