fan, nu är vi 700 kr fattigare...

Haha, idag efter skolan skulle jag och Linnea till kupolen en sväng, (ovanligt jagvet) men iallafall när vi skulle åka hem så kom vi på att bussen skulle gå om 6 minuter så vi fick lite panik och jag började springa lite i förväg eftersom jag gick i klackar och Linnea stod i kassan.
Men så kom hon aldrig bakom mig så ringde och kollade. Då var det nått fel med kortet.
3 minuter kvar och det var inte ens någon ideé att försöka hinna dit.
Så vi missade sista bussen men det finns ju ett tåg 19.52 Bara att man inte får åka på busskorten senare än 6 och vi får inte ens åka med SJ. Men vad skulle vi göra liksom?
Så vi gick in på toaletten och gömde oss lite fint.
hahaha, så efter ett tag knackade det på dörren!
Så sa konduktören typ : Men nu får ni faktiskt öppna, annars öppnar jag!
klump i magen och andan i halsgropen. fan vad onödigt tänkte jag och trodde att vi skulle få betala 700 i böter typ.
Och så öppnar hon dörren och vi visar upp våra inte giltliga kort och hoppas på det bästa.
Och tamesjutton så går hon på det och vi kan gå ut i lugn och ro och sätta oss på en lite mer trevlig plats än en toalett! :D
Det är ju fan ingen som har koll på SJ ju :P Men inte klagar jag på det ! (:

Sen övningskörde jag hem också. I klackar tillåmed!
haha men ja man ska ju kunna köra i det med :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0