Praktik

- Åh hej, vad bra att du kom, du har en färgkund aldelens strax!
- Hej, eh oj jaha okej...

Första dagen på praktiken idag.
Åsa hade fixat en kille till mig som jag fick färga och det gick jätte bra :)
Sen gick jag hem till mormor och morar för att äta och precis när jag skulle gå in så börjar det brinna och ryka från huset mittemot som är nått företag som har en massa gastuber eller nånting så det exploderade ju och allting!
Usch vad läskigt det var, jag fick panik och trodde att det skulle bli en såndär explotion som det blir på filmer när bilar flyger upp i luften.
Det blev det inte som tur var. 
Sen tränade jag på folieslingor ett tag och sen kom Louise in och jag lockade hennes hår.
Och åsa frågade tillochmed om jag ville jobba när det är bal och hjälpa till med att locka osv!
Att få pengar för något som man verkligen tycker om att göra, är inte det ganska bra?
Så nu ska jag bara se om jag får vara ledig från skolan då men det borde väl inte vara så stora problem när det är i ett sånt där samanhang. :)

Imorgon eller på Onsdag ska jag klippa min kusin också och på torsdag kommer Louise in och då ska jag rulla på sametsspolar och göra en uppsättning.
Men jag vill ha flera att göra färg/toning och klippning på! Det är inte lika kul på en docka direkt.
Så hör av er om ni vill göra något :)

Börjar 10 slutar 5, riktigt skönt vill jag lova!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0