Busshändelser...

Haha, måste bara berätta vad som hände på bussen idag.
Som vanligt är 701:an fullproppad så jag, Linnea och Lily satt bredvid en gammal gubbe.
Sen kliver det på en tant och gubben flyttar på sig så hon får sitta ner.
Och dom börjar diskutera vem av dom som är älst och vem som borde sitta ner.  Och sedan leder det in på hur oförskämda ungdomar är idag som inte reser sig upp för äldre osv..
Och tanten satt bredvid mig och sen stod gubben på andra sidan om mig, så jag satt typ där mitt i kläm och kunde verkligen inte sluta skratta!
Jag menar när man är typ över 80 så pratar man inte så tyst, haha ja ni kan ju tänka er hur det såg ut!
Sen helt plötsligt sa han; Det där kan vara du om ett par år och pekade på en tjej som stod med en liten bebis!
haha
Sen vart det mer busshändelser,
vi skulle kliva på 253 till Borlänge. Jag gick på först och gick in och satte mig, så kom det några fler och jag fattade inte varför Linnea aldrig kom. haha men sen så ser jag att hon står utanför och letar efter sitt busskort! Men hon kliver inte på och letar utan står kvar där!
Så busschafören fattar inte att hon ska med och börjar åka iväg! haha Jag hann aldrig reagera på vad jag skulle göra så sen åkte vi iväg och jag och Linnea såg förvirrat på varandra genom fönstret !
Och inte hade hon någon mobil med sig heller men sen kom hon med nästa buss till borlänge iallafall! Så det var ju tur :P

Idag fick jag gå hem från stan också, ingen buss och ingen hemma. Så jag fick mig en ganska rejäl promenad.
Nu ikväll ska jag klippa gräset och sen ut och springa tror jag om jag hinner, skulle behöva ta tag i mitt rum också!

Fredag imorgon, lovely! Tänk att man kan längta så mycket redan efter bara 3 dagar i skolan. Men det är ju bussarna som förstör allt, det blir så segt när man åker. Så när vi flyttar kommer nog skolan gå bättre kan man ju hoppas :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0