Måndag

Så var denna dagen avklarad. Förmiddagen känndes värkligen seg med både matte och engelska. Matten ligger jag efter i som fan. Typ 4 lektioner efter alla andra. Men jag får väl skylla mig själv och jobba ikapp under lovet. Sen har vi prov när vi kommer tillbaka.

Det var blodpudding till lunch idag i skolan och jag är värkligen inte den som brukar klaga på mat för jag äter allt. Och blodpudding gillar jag, men haraldsbo verkar inte förstå hur man ska tillaga den. Förra gången vi fick det var den rå, eller rå kanske man inte säger men den var typ helt kletig så den gick värkligen inte att äta, och idag hade dom väl tänkt att dom skulle steka den lite mer men nu var den ju seg som en skosula ungefär.  Aja, hoppas dom lyckas nästa gång. Tredje gången gilt ?
På eftermiddagen hade vi frisör, vi permanentade för första gången på "riktigt" Förut har vi bara rullat upp på spolar och torkat. Men idag gjorde vi hela proceduren med permanentvätska och fixering. Jag rullade med stora spolar så det vart mer vågigt än lockigt. Väldigt mycket volym och sedan lite böj på håret bara. Så om det är någon som behöver mer volym i håret men inte vill ha lockigt så kan man fixa det med en permanent också. Vi ska ju göra på riktiga människor efter jul också så det är bara att höra av sig om någon vill. :) Självklart går det bra om man vill ha lockigt också.

Kvällen ska jag ägna lite åt naturkunskapsplugg, har ju prov imorgon. :/  Men om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte orka mer än 15 minuter ungefär.
Jaja, först ut blir i alla fall en liten kvällspromenix, sen dusch och plugg sen ska jag se Design Simon och Thomas.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0