Måndag

Tog min efterlängtade sovmorgon idag. Sov ändå till halv tolv och det vet jag inte när jag gjorde sist! Egentligen var det nog inte så länge sen med det känns som flera månader sen. Jag tog mig i allafall upp ur sängen och några minuter senare var jag ut och tog en morgon pronmenad. Det blåste och var jätte kallt. Kanske kan det komma lite mer snö snart också tack?  Jag undrar om isen på kärringtjärn är tjock, hoppas det, jag vill åka skridskor! Ska nog kila ner dit imorgon och kolla.

Annars idag har jag inte gjort så mycket. Färgat håret på Hanna bara. Det blev jätte bra!

Och nyss var jag, Hanna och mamma in till mormor och morfar. När vi åkte förbi lekhörnet på stan var det jätte upplyst precis som om det vore öppet.
Och sen står det två polisbilar lite längre bort också. Men i tänkte inte mer på det och åkte vidare.
Sen när vi skulle åka hem så står det en polisminibuss vid sveaparken. Och så är det en till polisbil lite längre bort.
Sen kommer det en polis med en hund och går ner i sveaparken där två till poliser är och går runt med ficklampor och letar efter något :S
Haha och nyfika som vi blev åkte vi runt där typ tusen varv och försökte se vad det var som hände.

Teori 1 : Någon har rånat lekhörnet eftersom många köper leksaker i julklapp och därför finns det mycket pengar där. Och sen har dom alltså sprungit ner i sveaparken och så har det kommit poliser så dom kastar iväg pengarna och det var dom polliserna letade efter.

Teori 2: Det hade inte alls något med lekhörnet att göra. Istället har någon sett en person som har gömt droger där. Dom har kontaktat polisen och när dom kommer så går dom ner i sveaparken med en hund som kan spåra upp det.  


Jaja, jag antar att vi kommer märka vad som hänt snart iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0